20.12.06

Desenvolupament del Pla Director de la Bicicleta de l'Hospitalet

En les dues reunions d'aquesta tardor de la Comissió de la Bicicleta del Consell de la Sostenibilitat de l'Hospitalet de Llobregat se'ns ha informat del desenvolupament de la xarxa de carrils bici de la ciutat i de la instal·lació d'aparcaments per a bicicletes. A continuació resumim algunes de les actuacions més rellevants:
  • Av. Gran Via: la finalització d'aquesta obra està prevista per la tardor de 2007. Sembla que Barcelona allargarà el carril bici per facilitar la connexió amb l'Hospitalet. La plaça Europa no tindrà continuïtat pel carril bici i caldrà realitzar algunes ziga-zagues per una zona que serà compartida per vianants i bicicletes.
  • Av. Mare de Déu de Bellvitge: es reforma aquesta avinguda de la Travessia Industrial al carrer de la Residència i s'aprofita per avançar la creació d'aquest carril bici. El carril bici serà de doble sentit i anirà per la part interior de la vorera oest, en arribar al poliesportiu farà un gir per permetre mantenir una zona d'aparcament de cotxes (que no es pot fer prop del poliesportiu perquè és terreny qualificat com d'equipaments).
  • Ronda Verda: aquest anell que dóna la volta a tot el Barcelonès porta un gran retard, tot i així els trams de l'Hospitalet s'arranjaran l'any vinent. La connexió entre la Rambla i Esplugues es farà fent actuacions provisionals per av. Tarradellas, el parc de Can Buxeres i la carretera d'Esplugues. Més endavant s'ha de reformar tant l'av. Tarradellas com la carretera d'Esplugues i la seva interconnexió. La Rambla Marina s'unirà amb la Gran Via a través d'una passarel·la provisional i un enllaç per l'av. Vilanova.
  • Av. Masnou: s'ha finalitzat aquest estiu un carril bici bidireccional en una de les voreres.
  • Rambla Just Oliveras i Marina: tot i que se'ns va dir que a principis de 2007 es preveia fer un repintat d'aquest carril bici i que recolliria alguna de les nostres aportacions sembla que el repintat s'ha fet a finals de novembre damunt de les línies anteriors.
En les últimes reunions hem insistit en la necessitat de dissenyar els carrils bici per la calçada, però es continua optant pel disseny per la vorera. En el nou carril de l'av. Masnou hem pogut veure aquest estiu les cadires d'algunes terrasses de bars damunt del carril, la segregació en aquest carril és deficient. També en el carril de Mare de Déu de Bellvitge hem proposat la creació del carril a la calçada (com a l'av. Paral·lel de Barcelona o com al districte 22@).

Continuarem insistint per tal d'establir uns criteris de disseny de carrils bici que permetin una circulació segura i uns traçats funcionals. Tot i que no estem en la mateixa fase de desenvolupament de la xarxa ciclista que Barcelona, estem cometent els mateixos errors que allà comencen a solucionar.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Perquè des de l'Ajuntament s'entesten en cometre els mateixos errors que a Barcelona?

Tinc la sensació que en realitat, no hi creuen. Pel que conec de l'Ajuntament, sé que hi ha sectors més o menys favorables a la bici, ni que sigui moderadament. Però veig que qui remena les cireres és qui no creu en la bici...